مثبت نگری=سلامتی

مثبت نگری یعنی داشتن آرامش،جمع گرا بودن،دوست داشته شدن،موفق بودن

مثبت نگری=سلامتی

مثبت نگری یعنی داشتن آرامش،جمع گرا بودن،دوست داشته شدن،موفق بودن

معجزه ای برای پیشگیری از چند بیماری

معجزه ای برای پیشگیری از بیماری

فلفل قرمز یکی از گیاهان بسیار مفید درمانی است . فلفل قرمز را نباید با فلفل سایه یا سرکه و یا خرد ل که هر یک به نوعی در ردیف چاشنی های تند هستند اشتباه کرد ، زیرا اینها محرک هستند در صورتی که فلفل قرمز ارامبخش و مسکن است . مثلا گرد فلفل قرمز را براحتی می توان روی زخمهای باز یا کهنه گذارد و بسیار شفا بخش است و هیچ گونه تحریکی نمی کند. ضماد آن برای روماتیسم و التهابها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجی و در برخی موارد حتی به صورت مصرف داخلی بسیار کمک می کمند .

در مصرف داخلی درعین حال که نیرو بخش است ضد اسپاسم نیز می باشد . برای کلیه طحال و لوزالمعده مفید است در موارد قفل شدن فک ها که در برخی موارد رخ میدهد اثر مفید دارد .

سایر خواص درمانی فلفل قرمز تند
* در مصرف داخلی در عین حال که نیروبخش است ضد اسپاسم نیز می‌باشد. برای کلیه، طحال و لوزالمعده مفید است. در موارد قفل شدن فک‌ها که در برخی موارد رخ می‌دهد اثر مفید دارد.
* در مورد یبوست، گرد فلفل قرمز مفید است زیرا حرکت دودی روده‌ها را تحریک می‌کند. برای حصول این منظور هر روز به مقدار کم باید با غذا مصرف شود.
* در سرماخوردگی‌ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفید و سریع دارد. منظور از دوز بالا در حدود 600 میلی گرم تا یک گرم است. بدیهی است دوز بالا برای اشخاص مختلف فرق می‌کند برخی بیشتر از دیگران احتیاج دارند.
* برای تسکین سرفه‌های شدید به خصوص در مواردی که اخلاط زیادی در بیماری تنفسی هست، فلفل قرمز در بیرون انداختن اخلاط بسیار کمک می‌کند و در نتیجه سرفه رفع می‌شود.
* فلفل قرمز در موارد حمله‌های خفگی مبتلایان به آسم اثر مفید دارد ( البته اگر آلرژی نداشته باشند).
* فلفل قرمز یک ماده ضد عفونی کننده است بنابراین به صورت غرغره برای ضد عفونی حلق توصیه می‌شود.
* به صورت مشمع طبی فلفل قرمز برای رفع احتقان‌های حاد در موارد بیماری‌های ذات‌الریه و ذات‌الجنب و سایر موارد مشابه اثر مفید دارد.
* فلفل قرمز بهترین محرک مفید و شفابخش در موارد اسهال ساده و اسهال خونی می‌باشد.
* برای رفع گرفتگی عضلات بسیار مفید است. فلفل قرمز برای پروستات مردان مُضر است
محققان اورولوژی در ایتالیا در گزارشی از مضر بودن فلفل قرمز تند برای پروستات مردان خبر دادند. روزنامه ایتالیایی" لارپوبلیکا " نوشت : فلفل قرمز تند و روابط جنسی ناتمام می‌توانند باعث ایجاد سرطان پروستات شوند.
" وینچنتسو میرونه " رییس بخش اورولوژی بیمارستان ناپل در این زمینه گفت: فلفل قرمز تند باعث باز شدن رگ‌ها می‌شود و به رابطه جنسی نیز کمک می‌کند، اما هم‌زمان باعث چرک کردن غده پروستات می‌شود. فلفل قرمز یک ماده ضد عفونی کننده است بنابر این به صورت غرغره برای ضر عفونی حلق توصیه می شود . در موارد خونریزی های رحمی ، مخلوط با گل و برگ و پوست گیاه ( درخت موم ) برای قطع خونریزی بسیار موثر است.
خوردن دو قاشق قهوه خوری از گرد فلفل قرمز مکزیکی مکانیسم حل کردن لخته خون در بدن را تحریک و فعال میکند . و انسان را در مقابل حمله های قلبی و سنکوپ حفظ می نماید. کاهش ریسک ابتلا به سرطان
بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در کشورهایی که به طور سنتی مصرف فلفل بالا است، میزان مرگ و میز به دلیل ابتلا به سرطان چه در زنان و چه در مردان به طور چشمگیری پایین‌تر از کشورهایی است که در رژیم غذایی خود از فلفل استفاده نمی‌کنند.
محققان زمانی که به موش‌هایی که دارای سلول‌های سرطانی بودند، مقداری capsicum تزریق کردند متوجه توقف رشد بسیاری از سرطان‌ها در آن‌ها شدند. در تحقیقات آزمایشگاهی دانشمندان به این نتیجه دست پیدا کردند که capsicum رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کند. تسکین سردرد
همچنین تحقیقات نشان می‌دهد مصرف فلفل قرمز در تسکین سردرد مفید است. شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت دانشمندان در بررسی‌های خود دریافته‌اند در فلفل قرمز ماده‌ای محرک وجود دارد که حتی بهتر از برخی قرص‌های مسکن در کاهش سردرد موثر است. پیش از این نیز در طب سنتی فلفل قرمز به عنوان مسکن سردرد تجویز می‌شد اما علت آن معلوم نبود.
برونشیت و ناراحتی های ریوی :
فلفل قرمز بهترین داروی ریه و خلط اور و قوی است وبرای پیش گیری و تسکین برونشیت مزمن و امفیزما مفید است . ضد احتقان می باشد وبرای حلا شدن لخته های خون کمک می کند ومسکن درد است. و با خوردن ان ایجاد لذت و نشاط می شود .
فلفل قرمز برای رفع احتقانهای حاد در موارد بیماری های ذات الریه و ذات الجنب و سایر موارد مشابه اثر مفید دارد .
فلفل قرمز بهترین محرک مفید و شفا بخش در موارد اصهال ساده و اسهال خونی می باشد . باری رفع گرفتگی عضلات که به دراج شدن معروف است فلفل قرمز بسیار مفید است.
اگر مقدار ۲۰ – ۱۰ قطره سس فلفل قرمز تند را در یک لیوان آب ریخته و هر روز بخورند ویا ۳ بار در هفته غذای تند یا فلفل قرمز بخورند مجاری تنفسی بدن را از احتقان رها میسازد ، از برونشیت مزمن پیش گیری می کند و سرماخوردگی و برونشیت را ارام می بخشد .

تسکین سرفه:
برای تسکین سرفه های شدید بخصوص در مواردی که اخلاط زایدی در بیماری تنفسی هست فلفل قرمز در بیرون انداختن اخلاط بسیار کمک می کند و در نتیجه سرفه رفع می شود فلفل قرمز در موارد حمله های خفگی مبتلایا ن به اسم اثر مفید دارد . ( البته اگر الرژی نداشته باشند. ) یبوست :
در مورد یبوست گرد فلفل قرمز مفید است زیرا حرکت دودی کشل روده ها را تحریک می کند . برای حصول این منظور هر روز به مقدار کم باید با غذا مصرف شود . در سرماخوردگی ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفید و سریع دارد . منظور از دوز بالا در حدو ۶۰۰ میلی گرم تا یک گرم است. بدیهی است دوز بالابرای اشخاص مختلف فرق می کند برخی بیشتر از دیگران احتیا ج دارند .

سلامت نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد