مثبت نگری=سلامتی

مثبت نگری یعنی داشتن آرامش،جمع گرا بودن،دوست داشته شدن،موفق بودن

مثبت نگری=سلامتی

مثبت نگری یعنی داشتن آرامش،جمع گرا بودن،دوست داشته شدن،موفق بودن

خاکشیر بخورید


خوردن شربت خاکشیر یخ مال یا همان شربتی که همراه با یخ رنده شده مصرف می‌شود، به‌دلیل خواص مثبتش سال‌های سال است که در تابستان مرسوم است.خاکشیر را به خاطر فرونشاندن عطش می‌شناسیم، اما در قدیم بیشترین کاربرد آن به خاطر خواص ضدعفونی‌کننده‌اش و درمان اسهال یا حتی یبوست بوده است.

باید خاکشیر را در آب خیس کنید. در ظرف گودی که به این منظور استفاده می‌کنید پس از مدتی خاکشیر ته‌نشین می‌شود و علوفه همراه آن روی آب می‌آید و آن را بیرون می‌ریزید.

سپس خاکشیر را در ظرف دیگری خیلی آرام خالی می‌کنید.  به این کار خاکشور کردن می‌گویند زیرا خاک موجود در ته‌ظرف باقی می‌ماند.  اگر یکی دو بار این کار را بکنید هیچ ریگ یا خاکی باقی نمی‌ماند.

خاکشیر تب‌بر است و برای جلوگیری از تب جراحت به کار می‌رفته است. خاکشیر التهاب کلیه را نیز برطرف می‌کند. برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی از خاکشیر استفاده کنید.

این گیاه همچنین ادرارآور است و التهاب کلیه را برطرف می‌کند. از دیگر خواص خاکشیر می‌توان به درمان سرخک و مخملک اشاره کرد.

خاکشیر برای رفع گرفتگی صدا مفید است. بر میل جنسی می‌افزاید و اشتها را باز می‌کند.

تنظیم‌کننده دستگاه گوارشی است. گرفتگی ادرار را برطرف می‌سازد و چاق‌کننده است. برای رفع بیماری‌های نقرس، ورم گوش و دستگاه تناسلی مفید است. در طب سنتی با کوبیدن آن و تهیه ضماد و مالیدن آن هنگام خواب به کف تا مچ پا فشار خون را بهبود می‌بخشیدند.


منبع:جام جم آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد