مثبت نگری=سلامتی

مثبت نگری یعنی داشتن آرامش،جمع گرا بودن،دوست داشته شدن،موفق بودن

مثبت نگری=سلامتی

مثبت نگری یعنی داشتن آرامش،جمع گرا بودن،دوست داشته شدن،موفق بودن

چگونه بهتر خرج کنید

هیچ‌کس از این‌که حساب بانکی‌اش پر باشد، بدش نمی‌آید ولی خیلی‌ها فکر می‌کنند از عهده چنین کاری برنمی‌آیند.

از نظر این گروه فقط کسانی حق پس انداز کردن دارند که درآمد خوبی داشته باشند و بتوانند براحتی زندگی کنند؛ اما بدانید این طرز فکر اشتباه است و با هر درآمدی می‌توانید مبلغی را پس‌انداز کنید؛ برای رسیدن به این هدف شیوه‌هایی ساده وجود دارد که به شما کمک می‌کند بهتر خرج کنید و پس‌انداز بیشتری داشته باشید.

اولین کاری که باید انجام دهید، یادداشت کردن و ثبت تمام هزینه‌هاست؛ شاید این کار ابتدا سخت به نظر برسد، ولی وقتی به آن عادت کنید بسیار ساده و عادی و حتی جذاب خواهد بود.

البته این موضوع فقط مربوط به هزینه‌های زیاد و خریدهای کلان نیست؛ هر پولی که خرج می‌شود باید در فهرست مربوط یادداشت شود؛ حتی خرید یک روزنامه.

مردم فکر می‌کنند نوشتن هزینه‌ها و مخارج فایده‌ای ندارد، در حالی که این کار ساده به شما کمک می‌کند متوجه صرفه‌جویی‌ها شده و بدانید کدام یک از هزینه‌های ماهانه بیهوده و اضافی بوده است.

نکته دوم که همیشه باید در نظر داشته باشید، اجتناب از خریدهای احساسی است؛ شاید این مساله برای خیلی‌ها عجیب باشد، ولی خوب است بدانید خیلی از افراد حتی هنگامی که به کالایی خاص نیاز ندارند، باز هم آن را می‌خرند و حتی از خرید ​ آن لذت هم می‌برند.

باور کنید اگر در چنین مواقعی در خانه بمانید و چند ساعتی برای خرید بیرون نروید، همه چیز حل می‌شود و براحتی می‌توانید بر این احساس کاذب چیره شده و به حالت عادی برگردید.

برای این‌که راحت‌تر بتوانید هزینه‌های اضافی را حذف کنید، خوب است خودتان را با دوستان مثبت و سرگرمی‌های جدید و جذاب مشغول کنید.

با چنین کاری، به جای این‌که دائم پولتان را صرف هزینه‌های بی‌موردی مانند خریدهای احساسی یا خوردن یک وعده شام گران‌قیمت در رستورانی مجلل کنید، طور دیگری روزتان را پر می‌کنید که هم لذت بیشتری می‌برید و هم پول زیادی خرج نمی‌کنید.

باز هم تاکید می‌کنم که بیشتر آدم‌ها تصور می‌کنند چون درآمد زیادی ندارند، نمی‌توانند پولی پس‌انداز کنند. این بدترین جمله‌ای است که می‌توانید به خودتان بگویید.

این بهانه همان‌قدر اشتباه است که خیلی‌ها می‌گویند چون وقت کافی ندارند، حتی روزی چند دقیقه هم ورزش نمی‌کنند! آنها حاضرند فواید ورزش را نادیده بگیرند فقط چون نمی‌توانند 24 ساعت تمام مشغول فعالیت ورزشی خاصی شوند.

پس پیش از هر چیز باور کنید هرقدر هم درآمد شما کم و ناچیز باشد، باز هم می‌توانید مبلغی را برای روز مبادا کنار بگذارید.

همین‌جا ذکر یک نکته هم لازم است، یادتان باشد صرفه‌جویی به معنای تفریح ‌نکردن و خوشحال نبودن نیست. اگر هر روز از صبح تا شب، فقط مشغول کار باشید و در هفته یا ماه یک وعده غذا هم در رستوران نخورید و برای خودتان هم چیزی نخرید، نتیجه‌اش چیزی غیر از افسردگی نیست بنابراین همیشه در حد تعادل تفریح و خرید کنید و مراقب باشید صرفه‌جویی غیرمنطقی شما را افسرده نکند.(جام جم - ضمیمه چاردیواری)


منبع:جام جم آنلاین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد